Ridskola

Hos oss på Ridklubben Mulen har vi ridskola för barn från fyra år och uppåt.
Ridskolan drivs i samarbete med Linda Pettersson / Linda and the ministars.

Ingen förkunskap krävs för att komma till oss, det finns alltid möjlighet att få hjälp av någon utav personalen. Dock behöver man som förälder hjälpa till att  förbereda hästen, samt leda sitt barn på lektionen.

Hjälm och säkerhetsväst finns att låna på gården.

På ridskolan får man prova på både ridning i skogen och på ridbanan samt köra häst och vagn. Vi har hästar för alla, från minishetland till stor häst.

Alla aktiviteter sker utomhus, året om.

Det finns grupper på olika nivåer, från nybörjare till avancerat. Läs mer om våra nivåbeskrivningar för de olika ridgrupperna här.
Barnen rider barbacka tills de har lärt sig hantera hästen i alla gångarter. Det gynnar balans och koordination, och skapar en bra grund för den fortsatta ridningen.

Vi har lektioner alla dagar i veckan utom Fredagar. Intagning till ridskolan sker löpande, med fokus runt terminsstarten.

Priser

Priset för lektionsridning för barn och ungdomar är under 2022:

Knattegrupp: 30 min, 170kr/tillfälle.
Junior: 190 kr/tillfälle
Senior: 250 kr/tillfälle

Avgifterna betalas per termin via faktura.

En termin brukar vara runt 19 ridtillfällen.

Det går inte att avsluta sin ridning under pågående termin.

Om man inte är säker på att man vill rida en hel termin rekommenderar vi i stället alternativet Friridning för instruktör/Drop-in grupp, se annan flik.

Vidare behöver barnet vara medlem i Ridklubben Mulen.

Intresseanmälan / köplats sker till ridskolan@ridklubbenmulen.se

Vid ansökan behöver vi barnets namn, ålder samt ev förkunskaper.

Platsen i ridgruppen är personlig och löpande från termin till termin tills uppsägning sker.
Uppsägning av platsen måste ske senast 1 månad före terminsstart.